عوارض لیزر مو

لیزر کردن یکی از جدید ترین روش های از بین بردن موهای زائد است که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است اما این روش نیز دارای عوارض لیزر موست.در کنار مزایای این روش، برای حفظ سلامت پوست نباید عوارض احتمالی آن را نادیده گرفت.

[lwptoc]

عوارض لیزر مو

  1. سوختگی: سوختن پوست با لیزر جزء درجات خفیف سوختگی محسوب می شود که با پماد و رعایت نکات در روند بهبودی قرار می گیرد.
  2. التهاب و قرمزی: یکی از عوارض شایع بعد از لیزر کردن؛ التهاب و پوسته پوسته شدن است.این عوارض به علت درجه بالای دستگاه لیزر است.
  3. آسیب دیدگی چشم: در صورت محافظت نکردن از چشم با عینک های مخصوص هنگام لیزر کردن، دستگاه های پرقدرت با اشعه های خطرناک می توانند به چشم ، پلک و ابرو ها آسیب می زنند. لیزر موهای زائد برای این مناطق و مناطق اطراف آن توصیه نمی شود.
  4. تغییر رنگدانه: لیزر موهای زائد ممکن است برای یک مدت کوتاه پوست آسیب دیده را تاریک یا روشن کند.

عملکرد لیزر

لیزر کردن موهای زائد با استفاده از دستگاه های لیزر موی زائد  مختلف و متناسب با هر رنگ پوستی انجام می شود. این دستگاه ها با اشعه های پرقدرتی که به گرما تبدیل می شوند ؛ رنگدانه های ملانین در مو را جذب کرده و باعث تضعیف آنها می شود.

مراقبت از عوارض لیزر مو

  • قرار نگرفتن در معرض نور خورشید: اثرگذاری لیزر روی پوست های روشن خیلی بیشتر از پوست های آفتاب سوخته است. معمولا مشاوران توصیه می کنند قبل از لیزر کردن در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید زیرا پوست های اطراف موهای زائد باید روشن باشند.
  • استفاده از کرم بی حسی لیدوکائین: برای کاهش درد لیزر می توانید از کرم بی حسی حاوی لیدوکائین استفاده کنید تا چند دقیقه قبل از لیزر کردن آن را روی پوستتان نگه دارید.
  • شیو کردن موهای زائد: دو روز قبل از لیزر کردن باید موهای زائدتان را با استفاده از ژیلت و تیغ شیو کنید زیرا این کار به شناسایی ریشه مو هنگام لیزر کردن کمک می کند. با توجه به شیو کردن موهای زائد ، نباید آنها را با اپلاسیون و وکس از ریشه دربیارید.

 

مطلب پیشنهادی: لیزر موهای زائد

آریانا

مراقبت بعد از لیزر

  • قرار نگرفتن در معرض نور خورشید: با توجه به اشعه های خطرناک و سرطان زا نور خورشید ؛ رنگدانه های ملانین از پوست در برابر آنها محافظت می کند. بعد از لیزر کردن مقدار کمی از این رنگدانه ها از بین می روند و پوست حساس می شود و در معرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث آسیب های پوستی می شود. برای جلوگیری از این آسیب ها می توانید از لباس های پوشیده تر و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • نوشیدن آب: نوشیدن آب در نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد و در جلسه‌ ی لیزر رطوبت پوست را تنظیم می کند.نوشیدن آب یکی از مراقبت های قبل از لیزر موی زائد است.
  • مواظبت از پوست: برای مواظبت از پوست بعد از لیزر می توانید از زینک اکسید و ژل های آرامبخش یا ژل آلوئه ورا استفاده کنید، محل لیزر شده را خشک نگه دارید و از آرایش کردن و عطر زدن بپرهیزید، از رفتن به استخر ـ جکوزی و استحمام بپرهیزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های زیر کلیک کنید.

  1. بعد از لیزر موی زائد چه کنیم؟ 
  2. کارهایی که باید بعد از لیزر موهای زائد انجام بدهیم

محدودیت های لیزر

آیا برای شماهم سوال پیش آمده است که لیزر کردن برای چه افرادی ممنوع است؟ لیز کردن در دوران بارداری ممنوع است؟

با توجه به اینکه لیزر یکی از رایج ترین روش های از بین بردن موهای زائد است اما افرادی که به موارد زیر دچارند ؛ لیزر کردن برای آنها ممنوع است:

  • در صورت دچار بودن به بیماری های پوستی
  • دوران شیردهی و بارداری
  • داشتن سابقه کلوئید روی پوست

کلام آخر

لیزر کردن با وجود مزایای آن، عوارض آزار دهنده ای دارد. افرادی که پوست های حساسی دارند باید  قبل از رفتن به کلینیک، از معتبر بودن آن و داشتن مهارت های لازم اپراتور  برای لیزر کردن اطلاع داشته باشند.

  1. عوارض لیزر مو چیست؟
  2. عملکرد لیزر چگونه است؟
  3. مراقبت بعد از لیزر چگونه است؟

کلینیک آریانا

Call Now Button