بوتاکس مو چیست؟

امروزه بوتاکس کردن بین افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده است اما این ماده ی معجزه آسا فقط برای جوانسازی پوست به کار نمی رود و کاربرد های دیگری مانند تقویت ریشه مو دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که بوتاکس مو چیست؟ با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این روش بدانید.

[lwptoc]

بوتاکس مو چیست؟

مطلب پیشنهادی: بوتاکس چیست؟

بوتاکس مو یکی از روش هایی است که برای رفع نقض های مختلف مو انجام می شود. در این روش که جنبه ی درمانی دارد از موادی همچون: پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، لیپیدها و آمینواسیدها استفاده می شود که باعث بازسازی مو می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بوتاکس چیست؟ کلیک کنید.

عملکرد بوتاکس مو

بوتاکس مو شکاف‌ های موجود در الیاف مو را پر می کند و  به ترمیم نوک شکافته شده مو‌ها نیز کمک می کند. بوتاکس مو برای افرادی که موهای آسیب دیده، کم پشت و وز دارند مناسب است و با تقویت کردن ریشه موها موجب نرم کنندگی عمیق مو، کاهش وزی مو، پرپشت شدن مو، ابریشمی و براق شدن مو می شود.

انواع روش بوتاکس مو

  1. بوتاکس ساقه مو: در روش ابتدا برای از بین بردن کوتیکل‌های مو با شستشوی مو شروع می شود. بوتاکس ساقه مو یک روش موضعی است و با ماساژ دادن مواد بوتاکس روی مو باعث ترمیم مو می شود. مواد بوتاکس را برای ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موی مرطوب نگه می‌ دارند. نتیجه کار بوتاکس مو بلافاصله پس از خشک شدن موها قابل دیدن است.
  2. تزریق بوتاکس در پوست سر: تزریق بوتاکس در سر یک روش موقتی است که با جذب شدن در سر باعث کاهش چربی و وزی مو می شود. این روش برای افرادی که تعریق زیاد باعث کثیف شدن موهایشان می شود؛ بسیار مناسب است.

ماندگاری بوتاکس مو

معمولا افرادی به بوتاکس مو روی می آورند که موهای آنها بر اثر حرارت یا رنگ کردن آسیب دیده است. این روش باعث ترمیم، شادابی و درخشندگی مو می شود و ماندگاری آن بستگی به جنس موی افراد و مواد بوتاکس دارد. معمولا ماندگاری این روش بین 2 تا 4 ماه است در صورتی که ماندگاری کراتینه مو 3 ماه است. برای افزایش ماندگاری بوتاکس مو باید از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی سولفات کمتری باشند.

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس مو

  • شست و شوی موها: برای جذب بیشتر مواد بوتاکس به مو بهتر است 48 تا ۷۲ ساعت بعد از انجام این درمان موهای خود را با شامپو بشویید. پس از آن هر سه روز یک بار به شستن موهای خود اقدام کنید.
  • استفاده از شامپوی مناسب: همانطور که گفته شد برای ماندگاری بیشتر بوتاکس مو باید از شامپوهای بدون سولفات یا دارای سولفات پایین برای شست و شوی موهای خود استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن آرگان، روغن نارگیل و ماکادیمیا برای موها استفاده کنید.

آریانا

کراتین مو چیست؟

کراتین پروتئین اصلی موجود در مو است که باعث حفاظت و درخشندگی مو می شود. این ماده باعث فعالیت های حیاتی سلول از قبیل تولید پروتئین است که بر اثر نور خورشید و مواد شیمیایی کاهش می یابد و شادابی مو نیز از بین می رود. امروزه با ساختن کراتین مصنوعی برای ترمیم موی آسیب دیده را ترمیم می کنند اما این روش دائمی نیست و بعد از مدت کوتاهی مو، شفافیت و صافی خود را از دست داده و به ترمیم دوباره نیاز خواهد بود. یکی از خطرناک ترین عوارض کراتینه مو؛ وجود مواد تحریک کننده سلول های سرطانی به نام « فرمالدهید» است. وجود این ماده در کراتین مو باعث ماندگاری بیشتر کراتین می شود و میزان بالای این ماده باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود.

تفاوت بوتاکس مو با کراتین مو

تفاوت بوتاکس مو با کراتین در استفاده از مواد آنهاست. همانطور که گفته شد؛ در کراتینه مو از مواد شیمیایی استفاده می شود اما بوتاکس مو با وجود موادی مانند: ویتامین E، ویتامین B۵، بونت ال پپتید و روغن خاویار یک روش طبیعی محسوب می شود. هدف کراتین مو زیباسازی ساقه مو است و در این روش به سلامت مو توجه ای نمی شود اما در بوتاکس مو با هدف درمان مو از ریشه، تقویت و کاهش آسیب دیدگی مو عوارض کمتری به همراه خواهد داشت. در نتیجه بوتاکس بسیار مفید تر از کراتینه است.

کلام آخر

بوتاکس مو موضعی یک روش درمانی و عمقی برای نرم‌ کردن، صافی و درخشان کردن موهای سر است که برعکس کراتینه مو از مواد طبیعی استفاده می شود. بوتاکس مو یک روش غیرتهاجمی و مطمئن است که بدون هیچگونه عوارضی انجام می شود. برای داشتن موهای براق و سالم با روش بوتاکس مو بهتر است به کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه کنید. کلینیک زیبایی آریانا در خدمت شماست!

  1. بوتاکس مو چیست؟
  2. در بوتاکس مو از چه موادی استفاده می شود؟
  3. تاثیرگذاری بوتاکس مو چگونه است؟
  4. بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟
  5. انواع روش بوتاکس مو چگونه است؟
  6. بوتاکس ساقه مو چگونه است؟
  7. ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟
  8. برای مراقبت از بوتاکس مو چه باید کرد؟
  9. تفاوت بوتاکس مو با کراتین مو چیست؟

کلینیک آریانا

Call Now Button