پاکسازی صورت یا پیلینگ چه فوایدی دارد؟

پاک سازی صورت باعث از بین بردن آلودگی های سطح  پوست و کوچک شدن منافذ باز  می شود اما انتخاب روش مناسب با توجه به نوع پوست و تداوم داشتن در پاک سازی، بسیار موثر است.  در پاکسازی صورت یا پلینگ  پوست لایه برداری شده و لایه های مرده ی پوست  از بین می روند  و جوش­های سرسیاه و سرسفید که بدون التهاب هستند تخلیه می­ شوند.

روش های زیادی برای این کار وجود دارد از جمله: پاک سازی صورت با میکرودرم، فشیال، کربوکسی تراپی، آر اِف و روش های بسیار دیگر که در مقالات جداگانه به آن ها پرداخته شده است.

[lwptoc]

شناخت نوع پوست مهمترین گام در پاکسازی پوست 

همان­طور که گفتیم شناخت نوع پوست در پاک سازی بسیار مهم است و روش پاک سازی برای پوست های مختلف متفاوت است، در زیر به تفکیک به توضیح انواع پوست پرداخته شده است.

  1.  پوست­های خشک معمولا نازک و بدون منافذ و روزنه هستند. در اکثر مواقع احساس کشیدگی در پوست وجود دارد. صورتشان پوسته پوسته، دچار اگزما و یا خارش می­شود و زودتر از بقیه دچار چین و چروک می­شوند. که این خشکی پوست می­تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.
  2.  پوست چرب براق است و مقدار زیادی چربی روی صورت و بینی دیده می­شود. جوش های سرسیاه وسرسفید و چرکی بیشتر دیده می­شود. منافذ باز پوست دارند. اما به دلیل وجود چربی، این افراد دیرتر دچار چین و چروک می­شوند.
  3.  پوست مختلط پوستی است که در قسمت تیزون صورت یعنی روی بین، پیشانی و چانه چرب است و در باقی قسمت ها خشک یا معمولی است.
  4.  پوست نرمال یا معمولی، بهترین و ایده­ ال­ ترین نوع پوست است. پوست کاملا یک دست است و چربی یا خشکی یا جوش زیادی ندارد و اگر هم گاهی ایجاد شود به سرعت رفع می­شود.

کربوکسی تراپی صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

راه آسان برای تشخیص نوع پوست

صورت خود را با یک شوینده ملایم بشورید و بعد به آرامی و بدون هیچگونه فشار و ضربه­ ایی با حوله خشک کنید. از هیچ محصولی مانند مرطوب کننده یا آبرسان استفاده نکنید و حتی به صورتتان دست هم نزنید و اجازه بدهید که یک ساعت به همان صورت بماند. بعد از این زمان اگر احساس خشکی و کشیدگی داشتید، یعنی اینکه پوستتان خشک است. اگر احساس چربی و براق بودن مخصوصا در قسمت تیزون داشتید، یعنی پوستتان چرب است. اگر در ناحیه تیزون چرب و در بقیه قسمت­های صورت نرمال یا خشک است یعنی پوست مختلط دارید. و اگر هیچکدام از این­ها نبود یعنی پوستتان نرمال است.

روش های پاکسازی پوست

پاکسازی صورت به دو روش کلینیکی و غیر کلینیکی انجام می­ شود که در زیر به تفکیک به تعریف هر یک پرداخته شده است.

  • پاکسازی صورت به روش کلینیکی

در روش کلینیکی، پاکسازی صورت توسط متخصص پوست انجام می­ شود و از ابزار و موادی استفاده می­ کنند که تنها مجاز برای پزشکان و کادر درمان است. روش غیر کلینیکی در آرایشگاه­ ها یا مراکز پوست و یا در خانه انجام می­ شوند. پاکسازی که در خانه انجام می­ شود سطحی است. پاکسازی آرایشگاهی کمی عمیق تر است ولی عمیق ترین پاکسازی، در روش­ های کلینیکی انجام می­ شود. پاکسازی صورت یا پلینگ هم توسط دستگاه ­ها و ابزار­های مختلف و هم از طریق مواد مختلف و بدون استفاده از دستگاه می­ تواند انجام شود. به عنوان مثال توسط میکرودرم، اتوی صورت و … انجام می‌­شود و سپس با روشهایی همچون آر اف صورت به جوانسازی و محکم کردن پوست می پردازند.

  • مراحل پاکسازی غیرکلینیکی

گام اول، توسط یک پاک کننده مناسب با پوستتان آن را تمیز کنید، سپس بشویید و بعد به آرامی خشک کنید.

 گام دوم، از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ آلودگی باقی نمانده است. توجه کنید که تونر را به دور چشم خود نباید بزنید و برای پاک کردن چشم ها از پاک­ کننده مخصوص چشم استفاده کنید.

گام سوم، از یک کرم لایه بردار مناسب پوست استفاده می ­شود. کرم را به پوست مالیده و بعد از چند دقیقه که خشک شد، با دو انگشت ماساژ داده می­‌شود تا لایه مرده پوست جدا شود. توجه کنید که در تمامی مراحل باید ماساژ به روش صحیح انجام شود.

گام چهارم، خارج کردن جوش­ های سرسیاه است که نیاز به مهارت دارد. بعد از اینکار از طریق بخور دادن پوست آبرسانی می ­شود. اما دقت کنید که برای بخور دادن حتما باید به نوع پوست توجه شود تا به پوست آسیب زده نشود.

گام پنجم، از ماسک مناسب پوست است استفاده کنید و آن را نزدیک به 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس بشورید و در نهایت از مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنید.

درست است که پاکسازی می ­تواند در خانه هم انجام شود اما برای پاکسازی عمیق و داشتن نتیجه بهتر و بیشتر، بهتر است که این کار در کلینیک­ ها و توسط متخصص انجام شود.با وجود رایج بودن روش پاکسازی خانگی، آسیب های وارده به پوست بسیار است. بهترین روش برای کمترین اثرات منفی در پوست، مشورت با متخصصان مجرب و حرفه ای و برخورداری از خدمات ایشان است.

برای مشاوره و دریافت نوبت با کلینیک آریانا تماس بگیرید.

Call Now Button