هیدرودرمی صورت تحت چه شرایطی مناسب است؟

با بالا رفتن سن، چین و چروک در پوست کم کم افزایش پیدا می‌­کند و پوست کیفیت اولیه خود را از دست می­‌دهد، مخصوصا در افرادی که پوست خشکی دارند. یکی از راه­‌های جلوگیری از این چین و چروک، مرطوب بودن پوست است. برای آبرسانی و رطوبت رسانی از بیرون به پوست راه­های مختلفی وجود دارد. یکی از این فرآیندهای زیبایی- درمانی که برای این­کار  انجام می­‌شود هیدرودرمی صورت یا همان هیدروفیشال (Hydrofacial) است. این روش درواقع یک نوع آبرسانی به پوست از بیرون به حساب می­‌آید، که غیرتهاجمی می­باشد و هیچگونه دردی ندارد و تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد. این روش بسیار مناسب افراد با پوست حساس می‌­باشد. این روش را می­توان در ناحیه صورت، گردن و قفسه سینه به کار برد.

یکی از مهم ترین موادی که به کار می­رود هیالورونیک اسید است که بیشترین تاثیر را در آبرسانی پوست دارد. همچنین مواد دیگری از جمله ترکیبات ویتامینی، سالیسیلیک اسید، هورمون پپتاید، آلفا هیدروکسی اسید و محلول­های حاوی آنتی اکسیدانت به کار می­‌رود.

تمامی کسانی که پوست بسیار خشک یا چرب و جوشدار دارند، یا کسانی که دارای جوش‌­های سرسیاه و عمقی هستند، افراد با کیفیت پوست کم و افتادگی و یا کسانی که دارای منافذ باز هستند، این روش برایشان بسیار تاثیرگذار است.

روش انجام هیدرودرمی صورت

هیدرودرمی با استفاده از سه سری مختلف در 5 مرحله انجام م‌ی­شود. سه سری شامل هیدرودرم، هیدرواکسترکشن و هیدروفیوژن است. مراحل به شرح زیر می­باشند:

مرحله اول، شامل تراشیدن است که از سری هیدرودرم برای این کار استفاده می­‌شود. در این مرحله سلول های مرده و کثیفی از روزنه ها پاک می­‌شوند.

مرحله دوم، صیغل دادن است که توسط سری الماسی انجام می­‌شود و سطح پوست تراشیده می‌­شود .کارش تقریبا مشابه با میکرودرمی است.

مرحله سوم، شامل پاکسازی است که با سری هایدروفیوژن، مقداری آب با فشار کم به داخل روزنه ها فرستاده می‌­شود تا تمام آلودگی ها خارج شوند.

در مرحله چهارم، هیالورونیک اسید به پوست برای تقویت آبرسانی داده می­‌شود.

و مرحله پنجم، که آخرین مرحله است و تا اینجا پاکسازی و آبرسانی انجام شده، پوست را به ترکیبی از ویتامین، آنتی اکسیدانت و پپتاید آغشته می­کنند.

هیدرودرمی صورت کاربرد­های متفاوتی دارد که به چند مورد آن اشاره می­شود:

  • از بین بردن چین و چروک؛
  • تقویت خاصیت ارتجاعی پوست؛
  • رفع لک های قهوه ای بر روی پوست؛
  • از بین بردن جوش­های سرسیاه؛
  • رفع سیاهی نواحی مختلف بدن؛
  • رفع منافذ باز پوست؛
  • از بین بردن چربی های جمع شده در پوست و پاکسازی آن؛
  • آبرسانی و رطوبت رسانی بالا به پوست.

مدت زمان جلسات هیدرودرمی

اگر اولین بار است که خدمات پوستی انجام می­دهید بهتر است که ماهی یک بار انجام دهید، ولی اگر قبلا کارهایی برای جوانسازی پوست خود انجام داده­اید می­توانید هر سه ماه یکبار هیدرودرمی صورت را انجام دهید. هر جلسه هیدرودرمی معمولا حدود 40 تا 50 دقیقه طول می­کشد که باز بستگی به نوع و کیفیت و مشکلات پوست دارد. تشخیص این موضوع که چند جلسه نیاز است این کار انجام شود با پزشک متخصص می­باشد که هرچقدر پوست سالم تر باشد به جلسات کمتری نیاز است و هرچقدر کیفیت پوست پایین تر و مشکلاتش بیشتر باشد نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارد.

نکات قابل توجه بعد از انجام هیدرودرمی

توجه کنید که بعد از انجام هیدرودرمی آب فراوان بنوشید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید و حداقل تا 7 روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید ، حداقل تا 48 ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید، حداقل تا 7 روز از آبرسان و مرطوب کننده قوی استفاده کنید، از محصولات بدون عطر و رایحه استفاده کنید، صورتتان را آب سرد بشورید، از خاراندن و کندن پوست اضافه خودداری کنید که زخم ایجاد نشود.

در پایان، روشهای جوانسازی و زیباسازی پوست متنوع هستند. هایفوتراپی و هیدرودرمی ازجمله روشهایی هستند که مثل هر روش زیبایی- درمانی دیگری، این روش هم نیاز به یک متخصص ماهر و باتجربه دارد که بتواند بهترین درمان را با توجه به مشکلتان برای شما انجام دهد. بنابراین در انتخاب متخصص خود بسیار دقت کنید.

Call Now Button