معایب پلاژن تراپی چیست و چگونه باید آنها را کاهش داد؟

برای آشنایی با معایب پلاژن تراپی و همچنین روش های کاهش عوارض آن بهتر است دررابطه با پلاژن تراپی و نحوه عملکرد آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید. مهمترین عنصر زیبایی هر شخص، پوست او به حساب می‌آید. با بالا رفتن سن، شاهد تغییرات پوستی از جمله چین و چروک و خطوط ریز، سفت و محکم شدن پوست صورت، کاهش زخم‌ها، آکنه‌ها و علائم کشیدگی پوست هستیم، که در روش پلاژن­ تراپی با استفاده از لایه برداری، منجر به از بین بردن لک های ناشی از نور آفتاب و یا حاملگی می ­شود. اما، مانند هر روش دیگری، پلاژن تراپی نیز دارای معایبی می ­باشد. با این حال، معایب پلاژن­تراپی به گونه­ای نمی ­باشد که افراد نتوانند از آن بهره ­مند شوند.

 امروزه، بزرگترین مشکلات اکثر مردم، مشکلات پوستی و پیری مي ­باشد و یکی از روش های موثر و سریع برای جلوگیری از اینگونه مشکلات استفاده از پلاژن تراپی است که بدون انجام حتی یک عمل جراحی، شما را به هدف خود می ­رساند. این روش، کاملا بدون خطر است و هیچ عوارض طولانی مدتی ندارد و شما بعد از جلسه اول می­ توانید نتیجه آن را مشاهده کنید. برای این روش هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و با تمامی پوست ها سازگار می باشد. همچنین، با این روش می ­توان، برای طولانی مدت، از شر رنگدانه های بیش از حد پوست که باعث تیره شدن ناحیه پوستی می­ شود، خلاص شد.

و اما هر روش درمانی، در کنار نتایج و فوایدی که دارد، معایب و مضراتی را نیز به همراه دارد. اولین موردی که به آن اشاره می‌کنیم، هزینه بالای پلاژن تراپی است. پلاژن تراپی باید طی چندین جلسه انجام شود، که هر جلسه هزینه‌ی جداگانه‌ای دارد. این امر سبب می‌شود که پلاژن تراپی یک فرآیند پرهزینه برای شما باشد. همچنین این روش دوام کوتاهی دارد و شما پس از چند ماه (معمولا سه تا شش ماه) باید مجددا به پزشک خود مراجعه کنید و جلسات را دوباره تکرارکنید که طبیعتا هزینه‌های دوباره و بالایی را برایتان به همراه دارد. همچنین ممکن است بدن شما پلاژن‌های اضافی را دفع کند که این امر باعث می‌شود تا پوستتان ذخایر خود را از دست بدهد.

مراحل انجام پلاژن­تراپی

این کار در سه مرحله، حرارت رسانی، آزاد سازی و شکل دهی، صاف شدن و کشیدگی پوست انجام می ­شود، که در ادامه به بیان هر یک از مراحل می ­پردازیم.

 حرارت رسانی: با این کار، لایه بافت چربی زیر پوست گرم می­شود و این اثر باعث می­شود، متابولیسم بیشتری تولید شود و همچنین این کار باعث شده سلول های مرده پوست با سرعت بیشتری دفع شوند، و در این مرحله از هندپیش برای اکسیژن رساندن و تمیز کردن پوست استفاده می‌شود.

آزاد سازی: پلاژن تراپی با خارج کردن چربی از پوست، باعث روشن شدن آن ناحیه از پوست می‌شود و همچنین چربی خارج شده، غذای سلول­ های پوست می­ شود و به این صورت، نه تنها چربی از دست نرفته، بلکه با بهبودی پوست روبه­ رو خواهید شد.

شکل دهی، صاف شدن و کشیدگی پوست: انرژی نهفته در پلاژن­ ها،بر عمق بیشتری از پوست تاثیر می­ گذارند، و پوست، کلاژن­ های جدید تولید می‌کند. بنابراین، در نتیجه بیشتر شدن کلاژن­ها، پوست صاف و کشیده نشان داده می­شود.

با این روش، می­ توان رنگ­دانه ­های پوست را به کم­ترین حد رساند. رنگدانه پوستی، نوعی بیماری پوستی نامیده می­ شود بصورتی که لک های تیره در پوست بوجود می آورد، که این برای هر شخصی ناخوشایند است.

آشنایی با نحوه عملکرد و معایب پلاژن تراپی

دستگاه پلاژن تراپی صورت، از سوزن های ریز، امواج رادیویی و سیستم دینامیکی استفاده و موجب به فعال شدن سیستم عضلانی صورت می‌شود و به همین صورت با گرم شدن چربی های پوست به وسیله موج رادیویی پوست صورت سفت تر و کشیده تر از حالت قبل می‌شود‌. به همین دلیل بهترین روش برای لایه برداری و جوانسازی صورت می باشد.

دستگاه پلاژن، تزریقی را با استفاده از موج رادیویی در پوست ایجاد می‌کند که این تزریق هیچگونه دردی ندارد و نتیجه آن بسیار سریع قابل مشاده خواهد بود. بعد از تزریق علایمی مانند جای سوزن و  یا سرخی پوست باقی می‌ماند که بعد دو و یا سه روز از بین می رود. همچنین، مدت زمان درمان، به ناحیه مورد نظر، سن، وضعیت پوست، و حتی جنسیت بستگی دارد.

البته پلاژن تراپی، عوارضی نیز، پس از انجام دوره‌ها دارد، که به معایب پلاژن تراپی اضافه می‌کند. از جمله معایب و عوارض پس از مراحل آن می‌توان به درد موضعی و گذرا در برخی از مناطق صورت، تورم و قرمزی بیش از حد پوست که در صورت تشدید باید با پزشک مشورت شود، کبودی و در برخی مواقع، زدن جوش‌های موقتی بر روی سطح پوست و حساس شدن آن، تاول، پوسته پوسته شدن و سوختگی موضعی پوست در برخی موارد خاص و برهم خوردن تعادل رنگدانه‌های پوست اشاره کرد. این معایب و عوارض ممکن است در برخی افراد که پلاژن تراپی را انجام می‌دهند دیده شود که پس از مشاهده سریعا باید با پزشک خود مشورت کنید.

البته، با وجود معایب و عوارضی که پلاژن‌تراپی دارد، دارای مزایایی نیز می‌باشد. این مزایا شامل لایه برداری، کاهش لک، اکسیژن رسانی به پوست، جوانسازی،  قابل استفاده برای تمامی پوست‌ها (به غیر از افرادی که جوش دارند)، کاهش چین و چروک، و همچنین افزایش استحکام و سلامت بافت پوست، می‌باشد.

وجود سه عنصر برای جوان ماندن پوست ضروری است که شامل، کلاژن که مانند محافظ پوست عمل می‌کند، الاستین به برقراری ارتباط سلول های پوستی کمک  می‌کند، و هیالورونیک اسید که برای نرم کردن پوست نقش مهمی دارد، است. زمانی که این سه عنصر در پوست وجود داشته باشد شما پوستی جوان نرم و شاداب خواهید داشت و اگر کلاژن‌، الاستین و هیالورونیک اسید در پوست وجود نداشته باشد‌، در پوست  افتادگی‌،پیری زودرس، چین و چروک‌، خط خنده و خط اخم ظاهر می‌شود. پلاژن تراپی این مشکلات را بهبود می‌بخشد و این مشکلات را حل می‌کند و با پوستی شاداب روبه‌رو خواهید شد.

بروز ترین و جدیدترین راه کار برای جوانسازی پوست پلاژن تراپی می‌باشد که با این کار لک و آکنه، چین و چروک های صورت کاهش پیدا می‌کند باعث سفت شدن پوست می‌شود و لک هایی که ناشی از نور آفتاب و حاملگی به وجود آمده را ناپدید می‌کند.

دستگاه پلاژن تراپی دارای دو یا سه بازو مي‌باشد و در حین درمان شما احساس یک ماساژ دلپذیر را خواهید داشت.

پلاژن یک درمان برای به‌دست آوردن پوستی جوانتر و شاداب‌تر و نرم تر می‌باشد.

قبل از شروع درمان از سری های یکبار مصرف دستگاه استفاده می‌شود تا مراحل درمان به بهترین نحو بهداشتی صورت بگیرد. این سری‌ها در هربار استفاده روند سه مرحله ای تعویض می‌شوند و هر بار سری‌های جدید و نو روی دستگاه قرار می گیرند.

مراقبت های بعد از پلاژن تراپی

بعد از استفاده از دستگاه پلاژن تراپی پوست ممکن است کمی حساس شود به همین منظور استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری و نیاز است و نباید تا مدتی معلوم، در معرض نور آفتاب باشید و همچنین نباید در محل‌های سونا و با دما بالا قرار گیرید.

Call Now Button