لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای صورت یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای ضخیم صورت است که اثری منفی بر زیبایی چهره می گذارند. امروزه این روش طرفداران بسیاری در بین خانم ها و آقایان دارد. داشتن پوست سالم، تمیز وبدون مو تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس افراد دارد علاوه بر این لیزر موی زائد باعث آراستگی افراد می شود. در این روش  فولیکول های مو تحت شعاع امواج حاصل از لیزر طی چندین جلسه از بین می روند.

[lwptoc]

 

آیا بعد از لیزر، موهای زائد صورت از بین می رود؟

 در حال حاضر از دستگاه های گوناگونی برای لیزر موهای زائد صورت استفاده می شود. این دستگاه ها با به کار گیری طول موج و انرژی متناسبی از پرتوی نور فولیکول های مو را تخریب می کنند و این امر سبب اختلال در چرخه ی رشد مو می شود. طی انجام چند جلسه چرخه ی رشد مو به طور کامل از بین می رود. تعداد این جلسات برای هر شخص متفاوت خواهد بود. از لیزر می توان برای از بین بردن موهای زائد دور و مابین ابروها، چانه، پشت سر و گردن، پشت لب و خط ریش استفاده نمود. 

با شروع لیزر شاهد کاهش تراکم موهای صورت و ناپدید شدن آن ها بعد از دوره درمانی خواهیم بود. حذف موهای زائد صورت باعث خواهد شد هیچ مویی در ناحیه تحت درمان رشد نکند و بعد از اتمام دوره نیز نیازی به ادامه جلسات نخواهد بود اما به طور کل بعد از طی کردن  دوره درمان نیاز است برای عدم برگشت شارژهای دوره ای انجام شود.

از جمله مواردی که در اثر بخشی لیزر موهای صورت نقش دارند می توان به  این موارد اشاره کرد:

  • نوع،رنگ و ضخامت موهای صورت
  • رنگ پوست
  • نوع دستگاه لیزر
  • پزشک یا اپراتور ماهر

افرادی که موهای تیره دارند معمولاً می توانند با 4-6 جلسه درمانی موهای زائد خود را از بین ببرند. افرادی که موهای روشن دارند به طور کلی فقط به کاهش دائمی مو می رسند و پس از دوره اولیه درمان ممکن است به 6-12 درمان با فاصله یک ماه شارژ نیاز داشته باشند. زمانی که میزان ملانین در فولیکول های مو کم است یعنی موها خاکستری و یا روشن هستند نسبت به زمانی که موها مشکی هستند اثربخشی کمتر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد صورت

روش های زیبایی و جوانسازی عاری از عوارض نیستند و میزان و نوع  آن برای هر شخص متفاوت خواهد بود. عوارض لیزر موهای زائد صورت به چند عامل اصلی وابسته است که شامل ضخامت و رنگ مو، رنگ پوست، نوع دستگاه لیزر و اپراتور می شود.

افرادی که پوست تیره ای دارند به خاطر وجود میزان بالای ملانین ، بیشتر دچار عارضه های بعد از لیزر می شوند. التهاب، پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ پوست و سوختگی از شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد صورت هستند. دستگاه های لیزر مورد استفاده باید توسط  FDA تایید شده باشند و همچنین میزان طول موج و انرژی باید توسط اپراتور به طور دقیق متناسب با ارزیابی متخصص تعیین شود.

دردی که در هنگام لیزر ایجاد می‎شود طبیعی بوده این درد ریشه موهای فراموش شده در زمان اصلاح است که باعث جذب انرژی لیزر و گرم شدن سطح پوست می شوند که  با تکرار درمان در فواصل منظم از میزان آن کاسته خواهد شد.هر روش درمانی در کنار مزایا، اگر به درستی انجام نشود مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. رعایت مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد و بعد از آن نتیجه رضایت بخش تری را به همراه دارد.بعد از هر جلسه لیزر تا مدت نیم ساعت شما احساس گرما و تورم دارید در این صورت باید تا 24 از کرم های مخصوص و کمپرس یخ استفاده کنید تا درد کاهش پیدا کند.

عوارض جانبی جدی تر لیزر موهای زائد صورت شامل تاول، رنگدانه سازی بیش از حد یا کم رنگ پوست یا ایجاد زخم امکان دارد در مراکز درمانی نامناسب اتفاق بیافتد بنابراین سعی کنید در مراکز معتبر لیزر را انجام دهید.

 

انتخاب دستگاه مناسب برای لیزر موی صورت

برای به حداقل رساندن عوارض جانبی ناشی از لیزر بهتر است پیش از شروع لیزر با پزشک خود صحبت کنید تا از دستگاه مناسب با پوستتان استفاده شود. از جمله دستگاه های لیزرموهای زائد صورت می توان از لیزرهای روبی با پالس طولانی، لیزرهای الکساندرایت با پالس طولانی، لیزرهای دیود پالس طولانی و لیزرهای Nd: YAG با پالس طولانی نام برد. دستگاه الکساندرایت و دیود برای پوست های روشن و دستگاه ان دی یاگ برای پوست های سبزه مناسب هستند.

 

نکات کلی لیزر موهای زائد

از جمله سوالاتی که برای متقاضیان لیزر موهای زائد صورت به وجود می آید این است که آیا  بعد از لیزر، موهای زائد رشد می کنند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر فولیکول های مو به طور کامل تخریب شوند دیگر تار مویی رشد نخواهد کرد. نوع دستگاه و کیفیت انجام لیزر به طبع در نتایج بعد از آن اثرگذار خواهد بود. در صورت استفاده از یک دستگاه مناسب تمامی موهای زائد حذف می شوند و پوست دچار چروکی یا آسیب نخواهد شد.

با انتخاب یک کلینیک معتبر و با سابقه که از کادر حرفه ای برخوردار هستند می توان تا حدود زیادی از ایجاد مشکلات پوستی جلوگیری کرد. از جمله مواردی که بهتر است در این زمینه رعایت شود عبارتند از:

  • بعد از انجام لیزر درمعرض آفتاب قرار نگیرید.
  • از شیو کردن با وکس و اپیلاسیون دوری کنید. بهتر است از ژیلت استفاده کنید تا لیزر برای شما نتیجه بهتری داشته باشد.
  • سولاریوم و حمام آفتاب را بعد از لیزر کنار بگذارید.
  • با توجه به توصیه دکتر و نوع پوست خود از دستگاه مناسب استفاده کنید.
  • انتظارهای منطقی داشته باشید و صبر لازم را در جلسات داشته باشید.
  • لیزر اطراف چشم ممنوع است
  • اگر می خواهید اثرات لیزر را مشاهده کنید باید جلسات درمان را کامل کنید.

 

  • چه عواملی در اثر بخشی لیزر موهای زائد نقش دارند؟
  • آیا لیزر روی موهای خاکستری و روشن هم موثر است؟
  • عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست؟

کیلینیک آریانا

Call Now Button