لیزر موی زائد

لیزر موی زائد: افراد سالانه مبالغ زیادی را صرف حذف موهای زائد می کنند که اغلب دائمی نیست و پس از گذشت چند روز شاهد رشد مجدد موها هستند. اصلاح مداوم، استفاده از انواع کرم های موبر و اپیلاسیون باعث مشکلاتی از قبیل تحریک، خشکی و قرمزی پوست، ایجاد زخم و حتی جوش می شود. با توجه به موارد گفته شده لیزر موهای زائد با دستگاه های به روز گزینه ی مناسبی برای حل این مشکلات خواهد بود.

دستگاه های متفاوتی برای حذف موهای زائد بدن وجود دارد که انتخاب هر یک از آن ها باید متناسب با رنگ، ضخامت پوست و ناحیه تحت درمان صورت بگیرد. از جمله دستگاه های پرکاربرد برای این کار می توان به دستگاه لیزر کندلا، دستگاه دایود، دستگاه الکساندرایت اشاره کرد. این دستگاه ها از طریق اشعه هایی با طول موج معین بر روی فولیکول های مو اثر می گذارند و به صورت موضعی موهای زائد آن ناحیه را تحت شعاع قرار می دهند. حذف موهای زائد صورت، دست، پا، زیر بغل، بیکینی و سایر نقاط بدن به کمک دستگاه های نامبرده شده امکان پذیر است.

تعداد جلسات لیزر بسته به بدن هر فرد در حدود 6 تا 8 جلسه با فاصله زمانی 4 هفته از یکدیگر نتیجه بخش خواهد بود. معمولا بعد از جلسه سوم شاهد ریزش و کم شدن موها خواهید بود و بعد از اتمام دوره درمان تنها چیزی که از موهای زائد باقی می ماند موهای نازک کرک مانند است.

بهتر است توجه داشته باشید که :

  •  جوابدهی بدن همه افراد به لیزر یکسان نیست.
  • احتمال وجود کمی درد در حین درمان کاملا طبیعی است و برای رفع آن بهتر است از بی حسی های موضعی استفاده شود.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موی زائد

انجام مراقبت های قبل و بعد از لیزر، روشن یا تیره بودن موهای زائد و میزان ضخامت آن ها در کوتاه شدن دوره درمان نقش دارد. در زیر برخی از این مراقبت ها آورده شده است.

  • در روزهای نزدیک به لیزر از هرگونه اپلاسیون، وکس، اصلاح با بند یا موچین خود داری کنید.
  • موهای زائد خود را یک روز پیش از لیزر شیو کنید.
  • از قرار گرفتن مستقیم زیر نور آفتاب پرهیز کنید.
  • برای کاهش درد احتمالی 20 الی 30 دقیقه قبل از لیزر از بی حسی موضعی استفاده کنید.
  • بعد از لیزر از کرم و لوسیون های ضد التهاب استفاده کنید.
  • از پوشیدن لباس های جذب که باعث تحریک نواحی لیزر شده است اجتناب کنید.
  • از انجام ورزش، رفتن به استخر، استفاده از دستگاه سولار و یا دوش گرفتن تا 24  بعد از لیزر خود داری کنید.
  • بعد از لیزر صورت و به طور کلی در طول مدت درمان از ضدآفتاب استفاده کنید.

در صورتی که فرد دچار حساسیت پوستی نباشد و انجام لیزر توسط تکنسین متخصص و یا پزشک انجام شود عوارض لیزر به صفر می رسد، تحقیقات انجام شده در دنیا لیزر را به عنوان روش کم تهاجم حذف موی زائد معرفی می کند.

با وجود کم تهاجمی بودن این روش انجام آن به زنان باردار توصیه نمی شود. در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی بدن ممکن است میزان موهای زائد افزایش پیدا کند که کاملا طبیعی است اما برای خلاص شدن از آن ها بهتر است روشی غیر از لیزر انتخاب کنید و در این مورد با پزشک خود صحبت کنید.

مطلب پیشنهادی: لیزر موهای زائد

دستگاه های مناسب برای لیزر موی زائد

دستگاه های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارد که هرکدام برای یک رنگ پوست و یک نوع مو مناسب است حتی بعضی در قسمت های مختلف بدن عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. امروزه در سرتاسر دنیا از دستگاه‌های لیزر موی زائد Alexandrite، Diod،Ruby،ND Yag، IPL برای حذف موهای زائد استفاده می شود که در این بین 3 دستگاه بیشترین کاربرد را در کشور ما دارد.

  • دستگاه لیزر موی زائد دایود

لیزر دایود با طول موج استاندارد 800-810  نانومتر به صورت مولتی پالس عمل می کند و نفوذ بیشتری به داخل پوست دارد، این دستگاه برای پوست های تیره و موهای ضخیم بسیار ایده ال عمل می کند و برای حذف موهای سینه و پشت آقایان مناسب است. در دستگاه دایود به دلیل نفوذ بیشتر پرتوها به داخل پوست برای از بین بردن ریشه مو احتمال تغییر رنگ و یا سوختگی پوست بیشتر است.

دستگاه الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر یکی از سریعترین دستگاه ها است که در محدوده نورهای مرئی کار می کند و عملکرد مناسبی بر روی پوست های روشن تا زیتونی  و موهای نازک دارد، این دستگاه بیشترین کارایی و کمترین خطر را دارد.

  • دستگاه لیزر موی زائد کندلا

دستگاه لیزر کندلا 2020 آخرین ورژن از سری دستگاه های لیزر کندلا است که مجهز به سیستم خنک کننده DCD  و ACC است. این دستگاه با توانایی ایجاد لکه هایی به قطر 18 میلی متر(با قابلیت تنظیم) از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.

میزان نتیجه گیری از دستگاه  کندلا 2020 بستگی به رشد مو، هورمون ها، رنگ پوست و میزان خونرسانی در بدن دارد. ممکن است پس از انجام لیزر پوست شما حالت آفتاب سوختگی داشته باشد که با استفاده از کمپرس یخ، پماد و مرطوب کننده می‌توانید مشکل را حل کنید.

لیزر هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد و هزینه آن بسته به ناحیه تحت درمان،تعداد جلسات، نوع دستگاه، موقعیت جغرافیایی، تکنسین متفاوت خواهد بود و نمی توان عدد ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

کیلینیک آریانا

Call Now Button