لیزر موی مردانه و خط ریش چه اهمیتی دارد؟

بسیاری از آقایان به فکر لیزر موی مردانه و خط ریش هستند. شیو روزانه وقت گیر بوده و با مشکلاتی نظیر زبری مو، ایجاد ضخم، جوش برروی صورت همراه خواهد بود. امروزه یکی از راه‌های خلاص شدن از دست موهای زائد به صورت دائمی، انجام لیزر است. برخلاف تصور بسیاری از افراد، لیزر صرفا برای خانم‌ها کاربرد ندارد و آقایان هم می‌توانند از آن استفاده کنند و نتیجه بگیرند. بنابراین، لیزر موی مردانه و خط ریش می‌تواند موجب از بین بردن موهای زائد در آن نواحی شود و آقایان را از اصلاح هر روزه، تقریبا راحت کند. لیزر در ناحیه ریش، به آقایان کمک می‌کند که ریش خود را به مدل دلخواه، اصلاح دائمی کنند. نکته‌ای که در رابطه با لیزر موهای زائد آقایان باید در نظر داشت، این است که، نسبت به خانم‌ها به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد، همچنین دوره‌های یادآور از بین یک تا چهار جلسه متغیر خواهد بود. بنابراین اگر در جایی خوانده و یا شنیده شد که تاثیر لیزر در آقایان به به همان اندازه‌ای که در خانم‌ها موثراست، نمی‌باشد، باید دانست که منظور همین لزوم انجام تعداد جلسات بیشتر در آقایان است.

ارتباط لیزر موی مردانه و باروری

بر اساس شایعات ایجاد شده، یکی از ترس‌هایی که در ارتباط با انجام لیزر در بین آقایان و حتی خانم‌ها وجود دارد، احتمال ایجاد ناباروری است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این تفکر کاملا اشتباه می‌باشد و لیزر موهای زائد به هیچ وجه موجب ناباروری، چه در آقایان و چه در خانم‌ها نمی‌شود. اشعه و نور لیزر به اندازه یک الی دو میلی متر وارد پوست می‌شود و بر فولیکول و رنگدانه مو اثر می‌گذارد. به همین دلیل، عمق نفوذ نور لیزر کاملا سطحی می‌باشد و آنقدر شدید نیست که بتواند وارد اندام تناسلی شود و بر روی بافت‌های بدن تاثیر بگذارد. بنابراین اصلا نمی‌توان خطر نازایی یا ناباروری داشته باشد. نکته‌ای که حائز اهمیت است، نوع دستگاهی است که برای لیزر استفاده می‌شود. حتما باید دقت شود که متخصص از بهترین دستگاه‌های روز دنیا که متناسب با نوع و رنگ پوست فرد  است استفاده کند. بنابراین در صورت استفاده از کلینیک و متخصص معتبر، جای هیچگونه نگرانی نمی‌باشد.

تاثیرگذاری لیزر موی مردانه و خط ریش در آقایان

همان طور که گفته شد، لیزر بهترین راه از بین بردن دائمی موهای زائد است و تقریبا در تمام نواحی بدن تاثیرگذاری مطلوبی دارد. اما در قسمت‌هایی از بدن مانند سینه، شکم، ناحیه تناسلی، شانه‌ها تاثیرگذاری بیشتری دارد. به طور معمول، آقایان، برای از بین بردن موهای زائد در قسمت‌های گردن، سرشانه، ناحیه تناسلی، کمر و خط ریش از لیزر استفاده می‌کنند و نتیجه خوبی می‌گیرند. بنابراین، قسمتی از بدن که تحت لیزر قرار می‌گیرد دارای اهمیت است. مورد بعدی که در تاثیرگذاری لیزر در آقایان اهمیت دارد، رنگ پوست و همچنین ضخامت موها می‌باشد. آقایانی که دارای پوست روشن هستند و موهای زائد آن‌ها ضخیم و تیره است، بهترین نتیجه را از لیزر می‌گیرند. کسانی که دارای پوست تیره هستند به تمام دستگاه‌های لیزر جواب نمی‌دهند. بهترین گزینه برای این افراد، استفاده از لیزر Nd: YAG است. همچنین لیزر برای افرادی که دارای موهای زائد با رنگ سفید یا روشن، قرمز و خاکستری هستند، مناسب نمی‌باشد و تاثیری بر آن‌ها ندارد. بنابراین افراد دارای پوست  روشن و موی تیره بهترین گزینه برای انجام لیزر می‌باشند.

جلسات لیزر موی مردانه و خط ریش

برای اینکه آقایان نتیجه مطلوبی از لیزر موهای زائد و خط ریش بگیرند و از شر آن‍ها برای همیشه خلاص شوند، باید تعداد جلسات بیشتری را برای لیزر مراجعه کنند. به طور معمول جلسات لیزرآقایان بیش از 6 جلسه می‌باشد. در قسمت‌هایی از بدن آقایان مانند پشت و سینه، جلسات لیزر بین 6 تا 8 جلسه متغیر است و فاصله‌ی جلسات از هم بین 6 تا 8 هفته می‌باشد.

 

مطلب پیشنهادی: لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای مردانه و خط ریش در آقایان، به موارد متعددی بستگی دارد. مهم‌ترین موردی که در هزینه تاثیرگذار است، ناحیه‌ای است که لیزر صورت می‌گیرد. موارد دیگری همچون، تعداد جلسات، نوع دستگاهی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، کلینیکی که در آن لیزر انجام می‌شود، در هزینه لیزر اثر می‌گذارند.

برای اینکه بهترین و بیشترین نتیجه از لیزر گرفته شود، انتخاب کلینیک معتبر و متخصص، اولین گام است. دومین گام این است که بیمار تمام نکاتی که متخصص متذکر شده است را به خوبی رعایت کند. جلسات را در موقع مقرر و تعیین شده انجام دهد و سعی کند وقفه‌ای در بین آن‌ها نیندازد.

Call Now Button