بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

وجود موهای زائد در بدن، بدون تفکیک جنسیتی باعث کمتر شدن زیبایی افرد می‌شود علاوه بر زیبایی فکر کنید ساعت‌ها برای از بین بردن موهای زائد خود وقت گذاشته اید اما در پایان می بینید که تعدادی از آن‌ها جا مانده‌اند! همچنین بعد از گذشت دو الی سه روز شاهد رویش مجدد آن‌ها هستید چه احساسی پیدا می‌کنید؟ حتما شما هم از تکرار این کار خسته و کلافه شده اید، لیزر موهای زائد یک روش دائمی و بدون عارضه برای از بین بردن این موها است.

برای لیزر کردن موهای زائد دستگاه‌های مختلفی وجود دارد اما بهترین دستگاه برای لیزر چه دستگاهی است؟ حتما این سوال برای کسانی که تصمیم به لیزر موهای زائد گرفته اند پیش آمده، در پاسخ باید گفت هیچی بهترین وجود ندارد بلکه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بسته به فاکتورهای مرتبط با پوست ومو هر فرد کاملا متفاوت است.

[lwptoc]

 نحوه عملکرد لیزر در حذف موهای زائد بدن

طول موج های مختلف توسط دستگاه های لیزر موی زائد، تنظیم می‌شوند تا به فولیکول مو برسند در واقع با هدف قرار دادن فولیکول مو از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کنند. اشعه لیزر با طول موج‌های مختلف تا عمق 4 الی 5 میلیمتری پوست نفوذ می کند و باعث از بین رفتن فولیکول های مو می شود. با از بین رفتن فولیکول مو ساقه مو ضعیف شده و از بین می‌رود. همچنین با حذف فولیکول مو از رشد مجدد موهای زائد در بدن و صورت جلوگیری می‌شود.

نحوه رشد مو دارای یک چرخه است، قسمتی از این چرخه به زمان استراحت مو شناخته می شود که در این حالت مو رشد نکرده و به اصطلاح خواب است. بعد از زمان استراحت مو وارد چرخه رشد میشود؛ برای از بین بردن موها باید زمانی که مو در حال رشد است اقدام کرد اما همه ی موها با هم در حال رشد نیستند بنابراین، به طور معمول دو ماه بعد باید لیزر را برای موهایی که در مرحله رشد هستند، تکرار کرد و این کار تا زمانی که تقریبا 90 درصد موها حذف شوند ادامه خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: لیزر موهای زائد

دستگاه های مورد استفاده در لیزر موی زائد بدن

در کیلینیک ها 5 نوع دستگاه برای حذف موی زائد وجود دارد؛ که هرکدام با ویژگی های مختلف اما هدف مشترک در افراد با تناژ پوستی مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند، همچنین ممکن است بعضی از دستگاه ها در لیزر قسمتی از بدن عملکرد بهتری از خود نشان دهند. از رایج ترین دستگاه های حذف موهای زائد می توان به مواردی که در ادامه آورده شده است اشاره کرد.

دستگاه لیزر الکساندرایت Alexandrite Laser

دستگاه های لیزر الکساندرایت نور سرخ رنگی را به دلیل استفاده از یاقوت در ساخت منبع نور دستگاه، منتشر می‌کنند. انواع مختلفی از این دستگاه مانند: الکساندرایت کندلا و الکساندرایت ترکیبی با طول موج های مختلف در سرتاسر جهان استفاده می‌شوند. این دستگاه بهترین و سریعترین دستگاه لیزر موی زائد است.

نحوه عملکرد دستگاه الکساندرایت

طول موج در لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت یا الکس برابر با 755 نانومتر(محدوده مادون قرمز) است که توانایی بالایی در از بین بردن فولیکول مو، مخصوصا در افراد با رنگ پوست روشن و موی تیره دارد. این اشعه با استفاده از فوتوتومولیز (حرارت دهی به یک نقطه خاص) باعث از بین رفتن فولیکول موهای زائد میشود. لیزر الکساندرایت بسیار سریع بوده و میتوان از آن برای لیزر کردن همه قسمت های بدن، حتی برای از بین بردن موهای نازک و روشن استفاده کرد.

این دستگاه برای از بین بردن موی زائد نواحی که مساحت بیشتری دارند مناسب است پس از تکمیل دوره ی درمان تقریبا 70 درصد موهای زائد از بین خواهند رفت اما استفاده از این دستگاه برای افراد با رنگ پوست برنزه و تیره توصیه نمیشود، زیرا طول موج لیزر در این دستگاه کم بوده و بیشترین تاثیر را بر روی رنگدانه های پوستی میگذارد.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر الکساندریت 

  • علاوه بر حذف موی زائد با تغییر پهنای پالس اشعه لیزر دستگاه های الکساندریت، میتوان از این دستگاه برای از بین بردن تتو، واریس، لکه ماه گرفتگی، لک های صورت و بدن، رگ‌های عنکبوتی، کک و مک نیز استفاده کرد.
  • در درمان پرمویی موثر است.
  • در زمان کوتاه مقدار زیادی از موها را از بین می‌برد.
  • قدرت و نفوذ مناسبی در پوست دارد.

دستگاه لیزر موی زائد ان دی یاگ NDYag Laser

دستگاه لیزر ان دی یاگ جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر موی زائد بوده که اشعه موجود در دستگاه لیزر موی زائد ان دی یاگ از فلش تیوپ یا دیودهای لیزرساطع می‌شود. پرتو های پر انرژی با طول موج 1064 یا 1440 نانومتر قدرت بالایی در حذف موهای زائد دارند بدون اینکه آسیبی به پوست و بافت بدن برسانند.

با استفاده از لیزر ان دیاگ میتوان هر نقطه ای از بدن که موی زائد تیره دارد را طی 2 الی 6 جلسه و با فاصله زمانی 4 الی 6  هفته یک بار تمیز کرد. وجود سیستم خنک کننده در این دستگاه از تورم و قرمزی و حساسیت پس از لیزر کاسته است.

لیزر ان دی یاگ با تحت تاثیر قرار دادن ملانین پوست باعث روشن شدن پوست می‌شود، افراد با پوست  تیره نیز میتوانند از این دستگاه استفاده کنندو دستگاه ان دی یاگ بهترین و پیشرفته ترین دستگاه لیزر موی زائد است که دارای قابلیت استفاد برای تمام تناژهای پوستی است.

این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: موهای زائد صورت را می توان اصلا کرد یا نه؟

مزایای استفاده از دستگاه لیزر موی زائد ان دی یاگ

  • درمان بیمارهای قارچی ناخن
  • درمان کک ومک، جای جوش
  • حذف مو های کرکی و آکنه های پوست
  • روشن شدن رنگ با تخریب رنگ دانه‌ها
  • درمان ضایعات عروقی با استفاده از این دستگاه
  • درمان سرطان پوست
  • سازگار با انواع رنگ پوست ها
  • قابل استفاده برای درمان سرطان های بدخیم کبد و سرطان خوش خیم پروستات 
  •  پاک کردن تتو و خالکوبی بین 5 تا 20 جلسه (تعداد جلسات استفاده از لیزر به عمق رنگدانه ها در پوست بستگی دارد.)
  • از بین بردن عروق کوچک قرمز، واریس و رگ‌های عنکبوتی در چند جلسه

معایب استفاده از دستگاه ان دی یاگ 

  • تورم، سوزش و خارش حین و بعد از انجام لیزر
  • ممکن است به طور موقت رنگدانه های پوست کم شوند.
  • توانایی حذف مو های خاکستری و سفید را به طور کامل و دائم ندارد.
  • این نوع لیزر درد بیشتری در مقایسه با دیگر روش های حذف موهای زائد با لیزر دارد.
  • به ندرت امکان ایجاد عفونت در فرد مراجعه کننده وجود دارد که با استفاده از آنتی بیوتیک و مراقبت های بعد از لیزر موی زائد، درمان میشود.

دستگاه لیزرموی زائد دایود Diode Laser

اشعه این دستگاه طول موج 800 الی 810 نانومتر دارد که طول موج استاندارد مورد استفاده 808 نانومتر بوده که بر روی رنگ پوست های مختلف اثر گذار است اما بر روی پوست های روشن و زیتونی نتیجه بهتری حاصل میشود. این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه های حذف موی زائد جدیدتر بوده و طول موج طولانی تری دارند که میتواند با ورود به عمق پوست، ریشه مو را هدف قرار دهند. از این دستگاه لیزر موی زائد در تمام بدن میتوان استفاده کرد، اما کارایی این دستگاه در حذف موهای تیره و ضخیم پشت لب، زیربغل، بیکینی و چانه همچنین افرادی با موی بلند و قرمز  بیشتر است. آقایان میتوانند با استفاده از این دستگاه نتیجه مطلوبی در حذف موهای صورت و سینه خود بگیرند.سرعت لیزر موهای زائد با این دستگاه کم تر از دستگاه الکساندرایت بوده اما دردکمتری نیز توسط این روش ایجاد میشود.

مزایای استفاده از دستگاه لیزرموی زائد دایود

  • قابلیت نفوز به پیاز و ریشه مو
  • درد کم تری نسبت الکساندرایت و ان دی یاگ
  • قابلیت استفاده در افراد با تناژ پوستی متفاوت
  • موهایی که بعد از لیزر دوباره رشد میکنند، کمرنگ تر هستند.

معایب استفاده از دستگاه لیزرموی زائد دایود

  • در صورتی که لیزر به درستی انجام نشود، امکان بازگشت موها و بی تاثیر شدن لیزر موی زائد وجود دارد.
  • امکان تغییر موقتی رنگ پوست

دستگاه لیزر موی زائد روبی Ruby Laser

قدیمی ترین دستگاه لیزر، دستگاه لیزر موی زائد روبی است که برای ساخت این نوع لیزرها از کریستال یاقوت استفاده می‌شود و نور حاصل قرمز رنگ خواهد بود. طول موج های مختلفی بین 60 الی 1200 نانومتر میتوان از این دستگاه به دست آورد؛ زیرا با استفاده از ماده های فعالی که در دستگاه قرار داده میشود، فوتون های متفاوتی ساطع میشود. این لیزر برای افراد با پوست روشن و موی تیره دارند  همچنین در رفع موهای نازک و روشن مورد استفاده قرار میگیرند. هربار ناحیه کوچکی از بدن توسط دستگاه پوشش دهی میشود.

IPL یا سیستم سولاری

این دستگاه، دستگاه لیزری نبوده و نور موجود حاصل لامپ های فلاشی است؛ چندین منبع نور به طور همزان نور را ساطع میکنند که مانند لیزر عمل کرده و با ایجاد گرما باعث از بین رفتن مو زائد میشوند؛ ممکن است فولیکول در روشاز بین نرود و موهای زائد دوباره رشد کنند. امابه دلیل ارزان بودن این روش و کارایی مشابه لیزر مورد استفاده قرار میگیرد. این روش برای افرادی که پوست روشن و موی تیره دارند مناسب است.

برای دریافت نتیجه دلخواه در کنار زمان و هزینه صرفه شده علاوه بر دستگاه، پرسنلی که از این دستگاه ها استفاده میکنند نیز باید مهارت های لازم را داشته باشند. برای حفظ سلامتی و نتیجه مطلوب حتما از کلینیک های معتبر برای رفع موی زائد صورت و بدن استفاده کنید. کلینیک آریانا مجهز به دستگاه های الکساندرایت، الکساندرایت کندلا و دایود با پرسنل مجرب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  • اشعه لیزر تا چه عمقی نفوذ میکند؟
  • چرا دستگاه الکساندرایت برای افراد با رنگپوست تیره مناسب نیست؟
  • پیشرفته ترین و جدیدترین دستگاه حذف موی زائد کدام است؟
  • قدیمی ترین دستگاه حذف موی زائد کدام اغست؟
  • نور دستگاه IPL چگونه تولید میشود؟

Call Now Button