PRP موی سر بهترین روش برای افزایش حجم موها

PRP موی سر درمان خوبی برای رشد مو می باشد. ممکن است برای خیلی از شما عزیزان اتفاق افتاده باشد که موهایتان ریخته و در ناحیه ای از سرتان دچار ریختگی مو شده اید. این اتفاق می تواند به دلیل ارثی باشد و یا به خاطر استفاده از محصولات موی نامرقوب که با موی شما نامتناسب باشد. برای درک چگونگی عملکرد پی آر پی، مهم است که از نقشی که پلاکت ها در بهبود دارند، آگاهی داشته باشید. همچنین می توان از روش هایی نظیر کربوکسی و مزوتراپی مو نیز برای تقویت ریشه موها استفاده کرد.

PRP موی سر چیست؟

هنگامی که فرد دچار بریدگی یا زخم می شود ، پلاکت از اولین واکنش دهنده های بدن است که برای جلوگیری از خونریزی و بهبودی وارد بدن می شود. محققان این نظریه را مطرح کردند که اگر آنها بتوانند پلاکت های غلیظ شده را استخراج کرده و به مناطق آسیب دیده بدن تزریق کنند، می توانند روند بهبودی را تسریع کنند. برای تولید PRP ، یک متخصص پزشکی نمونه خون گرفته و آن را درون دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می دهد. این دستگاه با سرعت زیادی می چرخد که اجزای خون را از هم جدا می کند. سپس پزشک متخصص پلاکت را برای تزریق استخراج می کند.
PRP شامل طیف وسیعی از فاکتورهای رشد و پروتئین است که ترمیم بافت را تسریع می کند. از آنجا که برخی از انواع ریزش مو در اثر آسیب به فولیکول های مو ایجاد می شود، محققان این فرضیه را مطرح کردند که PRP موی سر می تواند به رشد مجدد مو کمک کند. از آن زمان، PRP به روشی محبوب برای بازیابی رشد مو تبدیل شده است. پزشکان همچنین از PRP برای درمان آسیب دیدگی تاندون ها ، عضلات و رباط ها مانند مواردی که افراد در حین انجام فعالیت های ورزشی حفظ می کنند، استفاده کرده اند.

آیا PRP موی سر روش موثری است؟

بیشتر مطالعات نشان داد که تزریق PRP باعث کاهش ریزش مو و افزایش قطر و تراکم رشد مو می شود. همچنین مطالعات گزارش داده اند که درمان های PRP موی سر منجر به رشد مجدد مو در افراد مبتلا به کچلی می شود. با توجه به این گزارش¬ها، می توانیم به این نتیجه برسیم که این روش در رشد مو بسیار موثر است.

مراحل پی آر پی مو

کل مراحل ممکن است حدود 1 ساعت طول بکشد و ممکن است چندین جلسه لازم باشد. پس از دریافت درمان PRP، فرد معمولاً می تواند بدون هیچ محدودیتی به فعالیت های عادی خود برگردد. مراحل زیر، بیانی از رویکرد معمول تزریق PRP برای ریزش مو است:

  1. یک متخصص پزشکی از ورید بازو خون می گیرد.
  2. آنها نمونه خون را در سانتریفیوژ قرار می دهند.
  3. سانتریفیوژ با چرخاندن خون، اجزای آن را جدا می کند.
  4. یک متخصص پزشکی پلاکت ها را با استفاده از سرنگ استخراج می کند.
  5. یک پزشک پلاکت ها را به مناطق هدف پوست سر تزریق می کند.

PRP چه قدر طول می کشد؟

برای حفظ نتایج رشد مو، فرد باید به مرور زمان چندین درمان PRP دریافت کند. توصیه های پزشک در مورد اینکه فرد هر چند وقت یکبار باید PRP موی سر داشته باشد بسته به شرایط فرد و نتایج درمان اولیه وی متفاوت است. هنگامی که ریزش مو کنترل شود، ممکن است پزشک این عمل را هر 3-تا 6 ماه یکبار انجام دهد.

اثرات جانبی PRP موی سر

از آنجا که محلول PRP از اجزای خون خود فرد تشکیل شده است، احتمال آن که واکنش به محلول وجود داشته باشد خیلی کم است. با این حال، افرادی که تحت درمان PRP برای ریزش مو هستند ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنند:

  • درد خفیف در محل تزریق را دارند
  • حساسیت پوست سر ممکن است ایجاد شود
  • تورم در ناحیه ی مورد نظر ایجاد می شود
  • سردرد ایجاد می شود
  • خارش در آن بخش مورد نظر خواهید داشت
  • خونریزی موقتی در محل تزریق PRP خواهید داشت
Call Now Button