کربوکسی تراپی دور چشم

با وجود اینکه روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد اما امروزه روش های غیر تهاجمی از طرفداران زیادی برخوردار شده اند. کربوکسی تراپی دور چشم یکی از روش های جوانسازی و رفع تیرگی دور چشم است. کربوکسی  تراپی که کاملا به صورت سرپایی انجام می شود؛ افراد بلافاصله پس از آن می توانند به کار های روزمره ی خود بپردازد. کربوکسی تراپی را می توان برای نواحی مختلف بدن بدون محدودیت استفاده کرد زیرا نسبت به سایر روش های دیگر ایمن تر است.

[lwptoc]

کربوکسی تراپی دور چشم

کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش های درمانی رفع چروک و تیرگی پوست است. مایع اشکی از پلک ها به داخل بینی تخلیه می شود که در صورت وجود گرفتگی در این مسیر مثل گرفتگی مزمن بر اثر آلرژی های فصلی، شکستگی قبلی در بینی یا انحراف تیغه بینی، تخلیه به خوبی انجام نمی شود و جریان خون به پلک های پایینی کند می شود و کم کم رنگ آبی تیره ای به خود می گیرد. با توجه به اینکه جریان خون در زیر چشم کاهش می یابد و تیرگی پدید می آید؛ روش کربوکسی تراپی باعث از بین رفتن سیاهی زیر چشم و گودی آن می شود زیرا این روش با تزریق کربن دی اکسید در نواحی نزدیک چشم باعث تحریک متابولیسم بدن و افزایش تحریک کلاژن های پوست می شود.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یکی از روش های درمانی غیر تهاجمی است که با تزریق مستقیم کربن دی اکسید زیر پوست، تغییرات چشمگیری در پوست ایجاد میشود. زمانی که این ماده وارد بدن می شود، بدن با کمبود اکسیژن رو به رو می شود و سعی می کند با افزایش فعالیت رگ های خونی اکسیژن بیشتری دریافت کند که این عمل موجب افزایش تولید کلاژن می شود. کلاژن یک ماده اساسی برای صاف کردن و سفت شدن پوست است که این روش برای قسمت های مختلف بدن نظیر کربوکسی تراپی صورت، گردن، بازوها، باسن و پاها قابل انجام است.

روش کربوکسی تراپی

مخزن گاز دی اکسید کربن بوسیله لوله های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می شود که پزشک میزان جریان گاز را تنظیم می کند. گاز از طریق لوله استریلی که در انتهای آن فیلتری قرار دارد جریان می یابد که این فیلتر هرگونه ناخالصی از گاز را قبل از رسیدن به بدن جمع می کند. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک از طرف دیگر فیلتر عبور می کند و پزشک آن را به زیر پوست تزریق می  کند.

کربوکسی تراپی دور چشم

کاربرد کربوکسی تراپی

این روش که با تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود؛ کاربرد های زیادی همچون رفع خطوط و چین و چروک ها، تخریب رسوبات چربی، درمان اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندرم ریودو وآلوپسی، رفع سلولیت، کیست های چشمی و پوست های شل شده دارد. میزان تزریق کربن دی اکسید در قسمت های مختلف بدن و صورت متفاوت است. به عنوان مثال برای درمان سلولیت و کاهش رسوبات چربی، به حجم بیشتری از دی اکسید کربن نیاز است. این ماده به سلولهای چربی و بافت های همبند عامل سلولیت حمله کرده و آنها را از هم میشکند.

ماندگاری کربوکسی تراپی

ماندگاری کربوکسی تراپی در افراد مختلف، متفاوت است. با وجود اینکه مدت ماندگاری کربوکسی تراپی به عوامل مختلفی همچون جنس پوست، سن شخص، میزان عوارض پوست و شدت آن ها و ناحیه تزریق شده بستگی دارد اما در حالت کلی میزان ماندگاری این روش بین 9 تا 12 ماه است که با ترمیم کردن ماندگاری نتایج حاصل افزایش خواهد یافت. نتیجه کربوکسی تراپی بعد از جلسه اول قابل مشاهده است اما این روند باید بین 4 تا 6 جلسه ادامه پیدا کند.

کلام آخر

کربوکسی تراپی یا درمان با گاز کربن دی اکسید، روشی جدید است که تاکنون فقط توسط متخصصین پوست و زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کاربرد های زیادی دارد که انجام دادن آن برای قسمت های مختلف صورت و بدن امکان پذیر است. در صورتی که این روش در کلینیک های معتبر با پزشکان ماهر انجام شود با عوارض بسیار کمی همراه خواهد بود.

  1. کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟
  2. کربوکسی تراپی چیست؟
  3. ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟
  4. کاربرد کربوکسی تراپی چیست؟

کلینیک آریانا

Call Now Button