عوارض پلاسما جت

پلاسما جت یکی دیگر از راه های جوانسازی پوست است. این روش کاربری مانند هایپوتراپی دارد اما عوارض و هزینه بسیار کم تر از سایر روش هاست.عوارض پلاسما جت بسیار کم است اما نادیده گرفتن آنها باعث مشکلات بسیار جدی تری می شود.

[lwptoc]

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت با وارد کردن پلاسما درون  پوست ، در لایه های زیرین پوست گرما آزاد می کند که باعث از بین رفتن پوست های اضافی می شود. با جمع شدن پوست های اضافی و شل، خون رسانی افزایش می یابد و پوست افراد جوان تر می شود.

عوارض پلاسما جت

پلاسما جت یکی از ایمن ترین راه های جوان سازی است که به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بیهوشی و عوارض احتمالی بیهوشی، خونریزی و بخیه را به همراه ندارد. عوارض بی خطر پلاسما جت عبارت اند از :

احساس گرما : گرمای ازاد شده از پلاسما باعث احساس گرما در پوست می شود اما این گرما اصلا آزار دهنده نیست و بعد از چند ساعت با خنک شدن پوست کاهش می یابد.

تورم و التهاب پوست : پلاسما جت با درجه حرارت بالا به محل درمان برخورد می کند و ممکن است باعث قرمزی، تورم و التهاب شود. قرمز شدن پوست به این علت است که بدن برای ترمیم آسیب حرارت، خون بیشتری را به قسمت آسیب‌ دیده هدایت می‌ کند و این امر باعث قرمز شدن پوست می‌ شود. قرمز شدن پوست امری طبیعی است و بعد از دو روز بهبود می یابد. قرمز شدن پوست با التهاب همراه است که بعد از یک هفته بی حسی ناشی از التهاب از بین می رود. تورم پوست بعد از پلاسما جت معمولا جزئی است و باعث آزار افراد نمی شود.

خارش پوست: خارش ناحیه درمان شده بعد از برخورد گرمای پلاسما با پوست بخش طبیعی روند بهبود است. در صورت شدت گرفتن خارش، پزشک برای رفع این عارضه داروهای ضد خارش تجویز می ‌کند.

سوزش پوست: سوزش پوست بعد از پلاسما جت به علت سوازندن پوست و ایجاد نقطه های ریز افراد سوزش کمی را در سطح پوستشان احساس خواهند کرد. اگر سوزش شدت یابد، پزشکان داروهایی را برای فرد تجویز می کند.

آریانا

ممنوعیت پلاسما جت

با وجود اینکه این روش بسیار ایمن است و تحت نظر پزشکان انجام می شود اما بعضی از افراد هستند که از انجام این روش محروم هستند.

• این روش در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود اما بعد از پایان دوران بارداری و شیردهی افراد می توانند از این روش بهره ببرند.
  • همچنین افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند به علت اینکه روند بهبودی زخم در بدن آنها بیشتر از 6 ماه طول می کشد، این روش اصلا مناسب نیست.
  • به‌علاوه کسانی که دارای بیماری‌های زمینه ‌ای مانند صرع، سرطان، مشکلات غدد و بیماری‌های خود ایمنی هستند، نباید این روش درمانی را امتحان کنند.
  • انجام پلاسما جت برای افراد مبتلا به بیماری‌ های پوستی یا حساسیت‌های پوستی دائمی ممنوع است.
  • انجام پلاسما جت برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود زیرا این افراد در حال رشد هستند و ماندگاری پلاسما جت کمتر می شود.

انواع پلاسما جت

• پلاسما جت بینی

پلاسما جت بینی یکی از روش های لیفت و فرم دهی بینی است که عوارض کمتری به جراحی بینی دارد. این روش برعکس جراحی بینی عوارضی همچون بیهوشی، بخیه کشیدن یا ماندگاری اثر بخیه، دوران نقاهت و درد شدید ندارد.

• پلاسما جت چشم

پلاسما جت برای جوان سازی پوست های شل شده زیر پوست بسیار کاربردی است. با افزایش سن پوست نازک زیر چشم دچار افتادگی می شود. این روش بی خطر با آزاد سازی گرما زیر لایه های زیرین پوست باعث انقباض پوست می ‌شود.

• پلاسما جت بخیه

قسمت بخیه شده به مرور زمان سفت می شود و سلول های اسیب دیده به شکل گوشت و چربی اضافی در می آیند. با روش پلاسما جت جای زخم و بخیه ترمیم می شوند و میکروب های موجود در برش های بخیه از بین می روند.علاوه بر از بین بردن جای بخیه و زخم این روش سبب جوش خوردن سریع تر بخیه می شود.

کلام آخر

در روش پلاسما جت با سوزاندن لایه های زیرین پوست، چین و چروک رفع می شود. این روش بسیار رایج است و هیچگونه عوارض جبران ناپذیری به همراه ندارد. برای پیشگیری از کوچک ترین عوارض می توانید در انتخاب کلینیک زیبایی دقت کنید و کلینیکی را انتخاب کنید که دارای اپراتور و پزشکان مجرب باشد!

1. پلاسما جت چیست؟
  2. عوارض پلاسما جت چیست ؟
  3. علت قرمز شدن پوست بعد از پلاسما جت چیست؟

کلینیک آریانا