مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی دیگر از راه های جوانسازی پوست است که امروز افراد زیادی را به خود جذب کرده است و مزایای این روش باعث رقابت بین دیگر راه های جوانسازی شده است. شاید شما هم به دنبال پاسخ سوال ( کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس ) باشید. با وجود اینکه بوتاکس یک روش جوانسازی است اما کربوکسی تراپی علاوه بر جوانسازی باعث درمان و بهبود نقایص دیگر نیز می شود که مزایای کربوکسی تراپی به تنهایی پاسخ این سوال را داده است. یکی از مزایای این روش، مدت ماندگاری بالای آن است. در این مقاله این روش را از نظر مدت ماندگاری کربوکسی تراپی و روش های افزایش ماندگاری بررسی کرده ایم.

[lwptoc]

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یکی دیگر از راه های جوانسازی پوست است که کاربرد های دیگری همچون رفع تیرگی زیر چشم و چروک های پوستی دارد. در این روش که با تزریق کربن دی اکسید همراه است؛ جریان خون در مویرگ ها افزایش می یابد و باعث افزایش بازسازی پوست می شود. این روش کم تهاجم و ایمن است و مدت زمان هر جلسه فقط 30 دقیقه است.

چگونگی انجام کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی تراپی با استفاده از سوزن های مخصوص، کربن دی اکسید زیر پوست تزریق می شود. دی اکسید کربن در یک مخزن گاز نگهداری می شود که سرعت و میزان خروج آن قابل تنظیم است. برای مثال درمان بافت چربی موضعی حجم گاز بیشتری نیاز دارد و تعداد جلسات آن نیز متفاوت است و بین 8 تا 10 جلسه بافاصله یک یا دو هفته لازم است. این گازها بعد از تزریق توسط بافت جذب میشوند و به وسیله ریه دفع میشود.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی به عوامل مختلفی همچون محل تزریق، مهارت پزشک، جنس پوست و سن بیمار بستگی دارد. همچنین عوامل بیرونی مانند آلودگی هوا، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بر مدت ماندگاری کربوکسی تراپی موثر هستند. معمولا مدت ماندگاری کربوکسی تراپی یک سال است که با رعایت مراقبت های بعد از تزریق و ترمیم به موقع افزایش می یابد. نکته بسیار مهم در مدت ماندگاری کربوکسی تراپی، انتخاب جراح باتجربه است که باعث افزایش رضایت می شود.

در آریانا بخوانید: کربوکسی یا مزوتراپی کدام بهتر است؟

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

بیمارها بعد از انجام جراحی کربوکسی تراپی می توانند به روزمرگی های خود بپردازند و نیازی به بستری شدن و دوران نقاهت خاصی ندارد اما رعایت نکات بعد از تزریق کربوکسی تراپی باعث افزایش ماندگاری این روش می شود و نتیجه ی بهتری از این جراحی به دست آید. پیروی از رژیم غذایی سالم، مصرف منظم داروی تجویز شده پزشک، ورزش کردن اصولی و سبک، مصرف 8 لیوان آب از کارهایی است که افراد بعد از تزریق باید انجام دهند. همچنین در کنار این مراقبت ها، افراد باید سبک زندگی خود را تغییر دهند و با انجام ندادن کار های زیر به افزایش ماندگاری کربوکسی تراپی کمک می کنند:

  1. پرهیز از استحمام تا 24 ساعت بعد از تزریق کربوکسی
  2. خودداری از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی
  3. اجتناب از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید
  4. پرهیز از انجام دادن فعالیت های سنگین

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

مدت جلسات کربوکسی تراپی

با توجه به اینکه کربوکسی تراپی یک روش دائمی نیست؛ بنابراین هر 6 تا 12 ماه یک بار افراد برای ترمیم باید اقدام کنند. با وجود اینکه بعد از گذشت جلسه اول کربوکسی تراپی، نتایج آن نمایان می شود اما افراد برای افزایش ماندگاری به جلسات بیشتری نیاز دارند. معمولا 4 تا 6 جلسه کربوکسی تراپی باعث تثبیت ماندگاری می شود که بعد از آن طبق تشخیص پزشک افراد باید درمان را قطع کنند. تعداد جلسات نواحی مختلف، متفاوت است که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

  • از بین رفتن چربی های موضعی: 8 تا 10 جلسه درمانی و یک هفته در میان
  • درمان سلولیت و پوست پرتغالی: 6 تا 10 جلسه درمانی با فواصل 1 یا 2 هفته ای
  • درمان ترک های پوستی: 4 تا 10 جلسه درمانی به صورت ماهانه
  • جوان سازی پوست با کربوکسی تراپی صورت : 4 تا 8 جلسه درمانی به صورت 3 تا 4 هفته یک بار
  • رفع سیاهی زیر چشم با کربوکسی تراپی دور چشم : 4 تا 8 جلسه درمانی به صورت 2 هفته تا 4 هفته در میان

کاربرد کربوکسی تراپی

یکی از ناشناخته ترین کاربرد های کربوکسی تراپی برای مو است. این روش ایمن و کم تهاجم، با استفاده از تزریق گاز دی اکسید کربن به لایه های زیر پوستی به رفع مشکلات پوست و مو می پردازد. گلبول های قرمز موجود در خون، اکسیژن هوایی که فرد استنشاق می کند را گرفته و آن را به بافت بدن منتقل می کند. سپس با انتقال آن، دی اکسید کربن تولید می کند. ریه ها گاز دی اکسید کربن را بازدم و به بیرون انتقال می دهند. در روش کربوکسی تراپی پوست یا کربوکسی تراپی مو، با تزریق دی اکسید کربن گردش خون در ناحیه تزریق افزایش می یابد و این امر باعث می شود که تعداد بیشتر گلبول های قرمز خون به ناحیه تزریق بیایند و گردش خون را در آن ناحیه افزایش دهند. با افزایش گردش خون، پوست ترمیم می شود و مشکلات ناحیه تزریق از جمله ریزش مو برطرف می شود.

کلام آخر

کربوکسی تراپی یک روش جوانسازی و رفع دیگر نقایص صورت و بدن است که مدت ماندگاری بالای آن باعث محبوبیت آن شده است. این روش که با تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود موجب افزایش کلاژن سازی، رفع چین و چروک یا سیاهی دور چشم می شود. زمانی که این گاز به بدن تزریق می شود بدن به خاطر کمبود اکسیژن به آن ناحیه مراجعه کرده و اکسیژن رسانی می کند. این اکسیژن رسانی موجب ایجاد جریان خون در آن ناحیه می شود و مواد مغذی را به بدن می رساند.در نتیجه این قسمت را ترمیم می کند.

  1. کربوکسی تراپی چیست؟
  2. کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟
  3. مدت ماندگاری کربوکسی تراپی به چه عواملی بستگی دارد؟
  4. مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟
  5. مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی چیست؟

برای مشاوره و دریافت نوبت با کلینیک آریانا تماس بگیرید.

Call Now Button